fbpx
Home Egészség Megörzés Mozgás A mindennapos edzés fontosabb, mint a súly
A mindennapos edzés fontosabb, mint a súly

A mindennapos edzés fontosabb, mint a súly

136
0
Olvasási idő: 2 perc

A mindennapos edzés fontosabb, mint a súly: új kutatások azt mutatják, hogy csökkenti a rák, stroke, és szívroham kockázatát – azoknál az embereknél is, akik túlsúlyosak.

Sétálás, kocogás, biciklizés, vagy bármilyen mindennapos mozgás bizonyítottan csökkenti a rák, szív-roham, és stroke kockázatát, a testtömeg-indextől függetlenül.

Egy kutató csoport a Koppenhágai Egyetemről Dániában értékelte a Dán Nemzeti Egészségügyi felmérés 2007-2008-as adatait, 10.976 résztvevővel, aki a 18. életévét már betöltötte. A résztvevők derekát megmérték. Többek közt, a kutató csoport vért vett a résztevőktől, hogy a C-reaktív fehérjére (CRP) teszteljék, amely megnövekszik egy fertőzés esetén. Továbbá, fizikai alkalmasságuk és oxigén fogyasztásukat, amit VO2 Maximumnak neveznek egy ergo méter segítségével, ami a szív és tüdő funkciók mérésére szolgál. VO2 Max. egyfajta aerobikus kapacitást mutat ki, hogy egy ember fizikai alkalmasságát mérhessük. A résztvevők korát, testtömeg-indexét, dohányzási szokásait és oktatását is számba vették.

 

Az edzés a gyulladásokat is megtizedeli

A PLOS ONE-ban megjelent kutatás, kimutatta, hogy a mindennapos fizikai aktivitás csökkenti a szívroham, stroke, és rák kockázatát – még azoknál az embereknél is, akik túlsúlyosak. Továbbá, azt is kimutatták, hogy pozitív összefüggés van a derék mérete és a CRP közt a résztvevőknél az összes BMI (Testtömeg-Index) kategóriában.

“Ezek az eredmények azt sugallják, hogy a Testtömeg-Indextől függetlenül, a sok mozgás csökkenti a kisebb gyulladásokat és a has zsírpárnáinak felszívódását,” mesélte Anne-Sophie Wedell-Neergaard, a fizikai tevékenységekkel foglalkozó egyetem egyik kutatója.

A megállapításokat alátámasztja egy régebbi tanulmány a Cambridge-i Egyetemről, amely azt fedezte fel, hogy a mozgás elhanyagolása kétszer annyira halálos, mint a túlsúlyosság Európában. A kutatók szerint 676.000 haláleset fordul elő minden évben a mozgás hiánya miatt, ami majdnem kétszerese a túlsúlyosság miatti halálok számának, ami 337.000 évente. Ez arra utal, hogy minimum napi 20 perc gyors séta már jótékony hatásokkal bír.

A mozgás növeli a hosszú élet esélyét: Sose késő elkezdeni

 

Az edzés elhanyagolása csak annyira halálos, mint a dohányzás

Egy előző kutatás, amit a The Lancet jelentetett meg, azt mutatta, hogy a testmozgás hiánya miatt ugyan annyi ember hal meg évente, mint a dohányzás miatt. A kutatást egy nemzetközi kutató csoport végezte a The Lancet Physical Activity Series Working Group jóvoltából. A kutatás során megbecsülték a mozgáshiány hatásait a világ főbb betegségein, mint például a szívkoszorúér, a 2-es típusú diabétesz, és mell, illetve vastagbél rákon majd megfigyelték a világ halálozási arányaival való összefüggést.

Azt találták, hogy 10-ből egy eset szívbetegségek esetén és 5-ből egy vastagbél rák esetén az U.K.-ban a mozgáshiány okozza. Általában, a mozgás elhanyagolása 5.3 millió halált okozott a világon 2008-ban, ami hasonló, mint a 2000-ben dohányzás miatt elhunyt 5 millió ember. A kutatók azt állítják, hogy az ülő-fekvő életstílus csökkentésével vagy felszámolásával nagyban javíthatunk az élet körülményeinket.

A World Health Organization (WHO) azt ajánlja felnőtteknek 18 és 64 éves kor között, hogy hetente legalább 150 perc közép nehézségű edzést vagy minimum 75 percnyi intenzív testmozgást végezzen, vagy a kettő megegyező keverékét.

Olvasson többet a mozgás egészséges hatásairól a Health.News oldalon.

Hírlevél

Blog értesítő - kérem hetente az új cikkeket

Elfogadom az adatkezelési szabályzatot.

(136)

Kedvezményes jelentkezés az októberben induló turnusra az Integrativ-Medicina.hu-n!

Ne maradj le! Akár bruttó 2000 Ft kedvezménnyel!

Ha szeretnél igényelni kedvezményes kuponkódot, illetve értesítést kérsz a kurzus indulásáról, add meg e-mail címedet és keresztnevedet!

Tanuld magad egészségessé!