fbpx
Home Egészség Megörzés Gyermekgyógyászat Önálló tanulás gyermekeinknél
Önálló tanulás gyermekeinknél

Önálló tanulás gyermekeinknél

18
0
Olvasási idő: 2 perc

Önálló tanulás

Mindannyian szeretnénk, hogy gyermekünk önálló felnőtté váljon, annak érdekében, hogy ez kialakulhasson, már iskolás korban el kell kezdeni lerakni az alapokat.

Most kell megtanulnia, hogy a feladataival saját magának is meg kell tudni birkóznia.

Ha nem tanítjuk meg erre, állandóan mellette ülünk, segítünk, akkor sajnos felnőttként sem tudja majd önállóan, irányítás nélkül elvégezni a munkáját.A mi dolgunk, hogy most tanév elején egy átmeneti időre segítsük, hogyan tudja önállóan megszervezni, megoldani a feladatait a lehető legjobb időbeosztással.

Először is figyeljük meg, mennyire önálló a gyermekünk!

 

Vannak, akik első pillanattól kezdve természetes dolognak veszik, hogy nem segítünk. Mások folytonos megerősítést, visszajelzést várnak a szüleiktől, tanáraiktól.

A gyermekünk megismerése a kiindulópont ahhoz, hogy reálisan lássuk neki pontosan mire is van szüksége.

Egy hatékony önálló tanulás sorrendje a következő:

  • Tervezés,
  • időbeosztás,
  • feladat elkészítése,
  • önellenőrzés.

Tervezés során gondoljuk át,

  • Milyen feladataink vannak?
  • Hány tantárgyból van házi feladat?
  • Melyek ezek közül a nehezek, melyek a könnyebbek?
  • Melyikkel kezdjük? Legyünk túl gyorsan a könnyűeken, és utána szánjunk több időt a nehézre? Vagy először álljunk neki a nehéznek, a könnyűeket kicsit fáradtabban is meg tudjuk csinálni?

Ez gyermekfüggő, nincs egyetlen jó megoldás. Ki kell tapasztalni, melyik testhezállóbb.

 

Az időbeosztás tervezése

Az időbeosztás tervezése az a fázis, amikor a gyermek megpróbálja előre megsaccolni, hogy mennyi időre lesz szüksége a feladat megoldásához.

Ez eleinte természetesen nehéz lehet, de a tapasztalatok során egyre reálisabban tudja majd megbecsülni a feladatokra szánható időt.

Eleinte írja fel azt is mire, mennyi időt szán, és azt, mennyi idő alatt sikerült megoldani.

A feladat elkészítése a konkrét tanulás. Itt segítség lehet egy jól látható órán kis színes tapadó matricával jelölni, meddig szeretne ezzel a feladattal foglalkozni. Ha tanulás közben figyeli az órát, próbál időre elvégezni a feladattal, az segíti a fókuszálásban, kevésbé ábrándozik el.

Az önellenőrzés is nagyon fontos az önálló munkában, hiszen magának kell még egyszer átnéznie, hogy amit leírt, az nem tartalmaz tartalmi vagy helyesírási hibát.

A végső átolvasás során még a helyükre szoktak kerülni ékezetek, amelyek például egy helyesírás dolgozatnál biztos levonásokat eredményeznének.

Ha arra szánunk időt így év elején, hogy segítjük a gyermekünknek ezt a néhány lépést gyakorlatban alkalmazni, akkor elindítottuk azon az úton, hogy ne kelljen mindig mellette ülni, noszogatni, segíteni.

 

Jó tanulást!

Hírlevél

Blog értesítő - kérem hetente az új cikkeket

Elfogadom az adatkezelési szabályzatot.

(18)