Home Egészség Megörzés Táplálkozás Csírák reggelire – 7 tuti csíra az egészség szolgálatában
Csírák reggelire – 7 tuti csíra az egészség szolgálatában

Csírák reggelire – 7 tuti csíra az egészség szolgálatában

0
Olvasási idő: 2 perc

Miért “bombajó biznisz” számunkra a csírák fogyasztása?

A teljes növekedési folyamatot figyelembe véve a növény csíraállapotban tartalmazza a legtöbb enzimet. A csírával a szervezet lényegesen könnyebben boldogul, mint a száraz vagy hőkezelt maggal.  A mag tulajdonképpen a fiatal növények „tápanyagraktára”, amely ellátja őket a növekedés megkezdéséhez és a fejlődéshez szükséges energiával. A csírából a tápanyagok könnyebben felszabadulnak.

Ásványi anyagok és vitaminok halmozódnak fel a csírában, méghozzá az emberi szervezet számára könnyen felvehető formában. A növény fejlődése során ebben a fázisban tartalmazza a legnagyobb mennyiségű enzimet, amely segíti a hasznos anyagok felszívódását. 

A magban található keményítő a csírázás során egyszerű cukrokra bomlik le, mely azonnali energiaforrás a szervezetünk számára. A magban lévő összetett zsírok is alkotóelemeikre esnek szét, ezáltal a csíra olajtartalma könnyebben emészthető. A mag fehérjéi aminosavakra bomlanak, sőt, a csírában újabb aminosavak keletkeznek, így a csíra fehérjetartalma magasabb a magénál.

Számos kutatóintézet beszámol a csírák fogyasztásának gyógyító, fiatalító hatásáról. Az öregedés megállításával és visszafordításával kapcsolatos klinikai kísérletek során felfedezték, hogy a nukleinsavak, melyek minden élő sejt magjában, így a csíráéban is megtalálhatók, rendkívüli módon képesek megelőzni az öregedést.

A csírák tehát fiatalító hatással vannak az emberi szervezetre, mivel nagy mennyiségben tartalmaznak RNS-t és DNS-t, fehérjéket, valamint egyetlen élő sejtjükben minden alapvető tápanyag megtalálható.

A csírafogyasztás – a csírák magas klorofilltartalma révén – segít a vérszegénység leküzdésében is. A klorofill és a hemoglobin kémiai összetételét tekintve nagyon hasonlít egymásra, és sok tudós jutott arra a következtetésre, hogy a klorofilltartalmú ételek nagyon gyors vérépítő hatással bírnak.

 

7 tuti csíratipp reggelire, amellyel támogathatja egészségét

A csírák áldásos hatása ősidők óta jól ismert. Vannak közöttük lágy, markáns, pikáns és kifejezetten csípős ízűek is. Magas a vitamintartalmuk, jelentős az aminosav-, az enzim-, az antioxidáns- és az ásványi anyag tartalmuk, és ezáltal fontos, értékes – és nem utolsó sorban finom – tápanyagforrást jelentenek.

 

Búzacsíra

  • A klorofill segíti a vér oxigénszállítását, tisztítja a májat, egyensúlyban tartja a vérnyomást, elősegíti a vércukor szinten tartását, növeli a radioaktív sugárzás elleni védelmet, segíti az emésztést
  • Gyulladásgátló, baktériumölő hatású, hurutoldó 
  • Erősíti az idegrendszert 
  • Potencianövelő

Zab

  • Magas a B-vitamintartalma, mely elengedhetetlen az idegrendszer helyes működéséhez
  • Magas az E-vitamin tartalma, mely a bőrt, a hajat és az immunrendszert erősíti

Lencse

  • Rosttartalma kiemelkedő
  •  Koleszterincsökkentő
  • Mézga- és pektintartalma miatt az étkezések után hirtelen fellépő vércukorszint-emelkedést jelentősen csökkenti, ezért alkalmas a cukorbetegek diétájának kiegészítésére
  • Jelentős a magnézium-, vas-, cink- és krómtartalma

Szójabab

  • Tartalmazza az összes nélkülözhetetlen aminosavat 
  • Magas az E-vitamin, réz-, cink- és lecitintartalma

Mungóbab

  • Kiemelkedően magas a fehérjetartalma
  • Jelentős a vas- és C-vitamin tartalma
  • Csíráztatott formában könnyen emészthető, nem okoz bélgázosodást

Bazsalikom

  • Gyulladáscsökkentő
  • Immunerősítő
  • Eredményes emésztési zavarok, puffadás esetén
  • Vizelethajtó, vesetisztító
  • Kőoldó

Vöröskáposzta

  • Fekélygyógyító
  • Gyulladáscsökkentő
  • U-vitamint tartalmaz, ami a nyálkahártyák egészségét biztosítja
  • Táplálja a bőrt
  • Tisztítja a vért
  • Javítja a látást
  • Keringésjavító
  • Kálciumtartalma megegyezik a tejével

Forrás:
https://www.napfenyesgyogykozpont.hu
https://tudatosvasarlo.hu